donderdag 18 oktober 2012

Dag 18. Death Valley.

We zijn vanmorgen redelijk op tijd vertrokken. Half 9 eruit, ontbijten en gaan. Eerst even naar de Walmart gereden tegenover onze camping, waarna we onze weg vervolgden weg van Vegas. Maar niet over de strip gereden, want afgelopen dagen hebben we gezien hoe chaotisch het verkeer is op de strip. Met name door de voetgangers die overal lopen en ook gewoon doorlopen als het voetgangerslicht allang op rood staat.. Frustrerend.
Al snel hebben we Las Vegas achter ons gelaten en werd het grote contrast alweer duidelijk. Hoge bergen en dorre vlaktes. We hebben ongeveer 4 gereden tot we op onze plek van bestemming aankwamen. Onderweg was het voornamelijk woestijn en wat een hitte hoort daarbij!!!!! Op een gegeven moment kwamen we bij Bad Water, een gigantische vlakte met zout. Even uit de RV om een stuk te lopen.. Jezus, de hitte valt als een deken over je heen en zelfs de zuchtjes wind waren bloedheet. Hele aparte ervaring en dan te bedenken dat het nu najaar is, met temperaturen rond de 95 degrees, zo'n 37 graden.. In de zomer loopt de temperatuur hier op tot een 50 graden ongeveer!! Bloody hot!
Stukje gelopen over de zoutvlakte, maar het zout sloeg ons op de longen, dus weer terug naar de RV.. Daarna nog een trail gelopen, Golden Canyon trail. Een mile door de bloedhitte. Jeeeeetje. Snel weer de RV in en de airco aan. Het werd al wat later in de middag, dus we besloten maar een RV park te zoeken in Death Valley. Onderweg zagen we een dier de weg oversteken en toen we dichterbij kwamen zagen we een soort van vos meets coyote.. Ook dit diertje bleef weer netjes staan en staat dus ook op de foto! Zal later nog volgen!
Op het RV park was genoeg plek, dus de RV geïnstalleerd. Geen vuurpit helaas, dus binnen gekookt. Op het terrein is ook nog een hotel en er zijn douches en een zwembad!! Gelijk een duik genomen.. Er waren nog wat Duitsers van een motorclub en die waren erg luidruchtig. Desondanks lekker gezwommen.
Nu zitten we even in de Saloon om de berichten te posten. Helaas is de internetverbinding zo belabberd dat we geen foto's kunnen uploaden! Erg jammer. Misschien morgen..

Baai!!

1. Hallo luitjes. Er was inderdaad nog een wedstrijd maar in Groningen niet naar toe geweest wel hebben ze deze wedstrijd gelijk gespeeld. Weer bedankt voor jullie reisverslag en nog een dag dan ben je jarig. Liefs Oma

2. Alvast Gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag.
    En ga zo door met je reis verhalen gaafffffffffffff.
    Groeten Wilem en Adrie.

3. HOI HOI
    SYLVIA ALS HET GOED IS BEN JE NU JARIG. HET IS HIER ACHT UUR 'S AVONDS EN DUS BIJ JULLIE NU AL 19 OKTOBER. MAAK ER EEN HELE FIJNE DAG VAN AL DOEN JULLIE DAT AL 19 DAGEN LANG. GENIET ER NOG MAAR FF VAN WANT VOOR JE HET WEET ZIJN JULLIE WEER THUIS.
    P.S VALT ME WEL EEN BEETJE TEGEN DAT JULLIE GEEN GROTE PRIJS IN VEGAS HEBBEN GEWONNEN EN VOORAL JIJ SYLVIA DIE VAAK MAZZEL HEEFT MET DIE DINGEN HAHA.

4. Hai anoniem met het bericht hierboven! Who are you!!!
    En als het bij jullie 8uur savonds is, is het hier 9 uur eerder, en is het dus 11u in de ochend van 18 okt.
    Het is op dit moment 18.00pm, en dus ben ik over 6 uur jarig!! Maar hoe dan ook, bedankt! :)

5. Sylvia van harte gefeliciteerd met je 26e. Maken jullie er een leuke dag van en neem op onze kosten maar een lekker drankje. Leuke verhalen weer en de foto's zien we vanzelf. En John jij gefeliciteerd met je vriendin en verwen ze maar een beetje. Groeten Theo en Linda.